Berget, bryggan,         havet och livbojen

Arbetsdagar 2023

2023-03-12

Samling som vanligt kl 08.00. Arbetet pågår till kl 13.00.

Anmälan om deltagande sker till Jan Bodgren, helst via mail till jan@bodgren.com OBS! jag har ny mailadress.

eller tel: 0707-760839

22 april kl. 8.00 – 13.00

13 maj kl. 8.00 – 13.00

10 juni kl. 8.00 – 13.00

14 okt kl 10.00 -

OBS! Max 10 st deltagare på arbetsdagen den 14 okt, föranmälan måste göras innan arbetsdagen.

Datum för årsmötet 2023 är lördagen den 8 juli

kl. 15.00 i klubbhuset

2023-03-12

Sämstad Båtklubb har nu Swish

2019-07-06

För att underlätta betalning av exempelvis ramp avgiften så har Sämstad Båtklubb nu Swish.

Swish nummer:
1236 132039

Betalningsmottagare:
Båtklubben Sämstad

Ange vad ni betalar för och namn.

Mer stölder!

2016-10-04

Under vecka 39 så blev en Utter styrpulpet med Aquamatic drev stulen i vår hamn. Denna gången var det alltså inte någon utombordmotor på båten.

Stölder!

2016-08-03

Natten till måndagen den 1 augusti så var det många båtar som hade haft besök.

Troligen sökte de efter bensin och andra ”värde föremål”.

En del saker har blivit stulna, kikare, nyckel till huvudströmmen ……

Natten till onsdagen den 3 augusti så stals en Ryds styrpulpetbåt med 50 hk Yamaha.

Håll uppsikt, åk gärna ned till hamnen på udda tider.

Ser ni något som kan vara misstänkt, iakttag och rapportera till polisen och till styrelsen.

Ser ni någon båt som är konstigt förtöjd eller ser konstig ut på annat sätt, hjälp till att förtöja den riktigt och meddela ägarna.

Försök till bensinstölder igen i vår hamn!

2014-06-08

Natten till söndagen den 8 juni så har minst 3 st båtar haft påhälsning av troligtvis bensintjuvar. Ingen bensin har blivit stulen då båtägarna hade tagit hem sina bensindunkar.

OBS! förvara inget av värde i era båtar, lås inte era bänkar, så slipper ni brytskador. Sprid detta vidare till era båtgrannar. Tag gärna en tur ner till hamnen på "udda" tider i sommar så att vi om möjligt stör buset. Polisanmäl alla stölder och stöldförsök. Rapportera allt som händer så att styrelsen kan vidarebefordra informationen.

Mvh Styrelsen

Nya motorstölder i hamnen!

2012-09-05

Natten mellan den 4 och 5 september så stals två båtmotorer på 10 - 20 hk på den vänstra bryggan. Denna gång verkar det som att tjuvarna kom med båt. Håll uppsikt och meddela Polisen och styrelsen om ni ser något misstänksamt.

Styrelsen

Motorstölder i hamnen!

2011-08-19

Natten till torsdagen den 18 augusti så stals 4 st båtmotorer i hamnen, 1st 150 hk Yamaha, 1st 100 hk Yamaha och 2 st 50 hk Honda. Båtarna drogs upp på rampen och motorerna skruvades av. Båtarna sköts sedan ut i hamnbassängen. Mystiska fordon har setts på vägen och i hamnen denna vecka. Var uppmärksam om du ser något som avviker.
Styrelsen

Båtklubben i Sämstad ligger vid Gullmarsfjorden på den norra sidan.

Hamnen består av totalt 60st båtplatser, en sjösättningsramp, en mindre kran och en klubblokal.

Båtklubbens medlemmar sköter om hamnen och bryggorna genom att deltaga i de gemensamma arbetsdagarna fem gånger per år.

Här får du som är medlem i Sämstads båtklubb information om arbetsdagar, möten, medlemsavgifter och annat som är bra att veta.

I dagboken berättar vi om aktiviteter som har varit och sådant som kommer.

Har du synpunkter eller förslag på sådant som kan bli bättre så ta gärna upp det i gästboken på den här sidan.